Mercedes Benz Actros Wymiana Żarówki

Bez długiego śrubokręta z końcówka “torx” nie zrobimy nic.

Można spotkać w tych pojazdach kratki ochronne reflektorów, wykonane ze stali szlachetnej, chroniące szyby rozpraszające światło przed uszkodzeniami w wyniku uderzeń kamieni lub gałęzi.

W samochodach stosuje się typy reflektorów:

paraboloidalny – to najstarszy typ reflektora, dzisiaj już nie stosowany w reflektorach głównych pojazdów. Powierzchnia odbłyśnika ma kształt paraboloidy, a na szybie umieszczone są żłobienia spełniające rolę elementów optycznych.

elipsoidalny (DE) – o powierzchni odbłyśnika w postaci trzyosiowej elipsoidy, która odbija światło od żarówki i skupia je w drugiej ogniskowej (soczewce). Przesłona ogranicza rozkład światła i wytwarza granicę światłocienia.

 reflektor typu FF (swobodnych pól) – ma odbłyśnik złożony z wielu elementów projektowanych komputerowo, dzięki czemu właściwy rozkład światła (odchylenie w dół, rozproszenie, granica światłocienia) Dzięki temu rozwiązaniu wykorzystanie światła osiągalne jest na poziomie 45% w porównaniu do 27% w reflektorach paraboidalnych.

W samochodach osobowych a także ciężarowych w ostatnich latach montuje się coraz częściej  reflektory z diodami LED, a w Mercedesie klasy S (2014) nie ma ani jednej żarówki. Można się więc spodziewać, że w przyszłości z  oświetlenia ciężarówek również zostaną wyeliminowane żarówki.