Naczepa z kodem XL pozwala przyjąć więcej zleceń transportowych. Posiadany tabor staje się wówczas bardziej efektywny. Naczepy o wzmocnionych konstrukcjach pozwalają przejmować część obciążeń powstających podczas przemieszczenia towaru. Zwłaszcza takiego którego nie ma możliwości zabezpieczyć lub jest to utrudnione. 

Czyli pojazd przeznaczony do transportu ładunków pozbawiony własnego napędu. Różni się od przyczepy tym że nie posiada przedniej osi przez co jej część spoczywa na innym pojeździe.

Towarzyszy bardzo często  kierowcy  który wykonuje usługi  ciągania naczep tzw „trucking”

Podczas mojego  doświadczenia zawodowego z takim właśnie rodzajem transportu miałem najwięcej do czynienia.

Trwa o wiele krócej niż zapięcie naczepy choćby z tego względu że nie musimy sprawdzać poprawnego jej działania. Wymaga jednak tyle samo skupienia i uwagi co zapinanie naczepy.

Prezentowana naczepa w filmie pochodzi z 2010 roku.  Bardzo solidna konstrukcja która dodatkowo umożliwia załadowanie na pociąg.

A więc naczepa dzięki której w jeszcze większym stopniu można wykorzystać możliwości ładunkowe do ostatniego miejsca. Na naczepę tą załadujemy 34 europalety jednak poprzez unoszony dach liczba ta może się podwoić.